Reparatie

Onze technische dienst voert diverse reparaties uit aan systemen. Van het repareren van de hardware tot het upgraden dan wel ombouwen van het systeem. Ook software conflicten, virusverwijdering en het installeren van softwarepakketten horen tot de standaardwerkzaamheden van de technische dienst.

 

Alle reparaties die wij uitvoeren gebeuren in onze winkel. Hier hebben wij alle apparatuur en onderdelen bij de hand. Reparaties aan huis zijn tevens mogelijk, maar hiervoor worden voorrijdkosten en een ander uurtarief gerekend. Overleg met een van onze medewerkers voor een exacte offerte. Mochten er bepaalde onderdelen niet op voorraad zijn dan kunnen wij die snel bestellen.

Wij streven er naar om de reparaties binnen drie dagen uit te voeren. Dit kunnen wij echter niet garanderen. Dit is afhankelijk van de drukte van dat moment. Bij Computaria aangeschafte systemen hebben altijd voorrang op elders verkregen systemen. Wij behouden ons het recht van een reparatie af te zien.

Installatie van gebruikers software (spelletjes, kopieën e.d.) vallen niet onder de verantwoordelijkheid van Computaria. Computaria kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor verlies van data of software in welke vorm dan ook. Zorg dus altijd voor een back-up van uw bestanden voordat u uw systeem ter reparatie aanbiedt.

Het aanleveren van de bijbehorende drivers en documentatie van een systeem of onderdeel bespaart tijd en dus kosten. Indien een besturingssysteem geïnstalleerd dient te worden,

   
moet deze door de klant aangeleverd worden compleet met product identificatie nummer.


Monitoren en printers

Het repareren van monitoren en printers ligt vanwege de moeilijke verkrijgbaarheid van onderdelen en de hoge kosten daarvan niet binnen onze mogelijkheden.

Zelf upgraden of laten doen?
Afhankelijk van uw kennis omtrent hardware en software en de moeilijkheid van de upgrade kunt u beslissen om de upgrade zelf uit te voeren. Ondanks dat een upgrade eenvoudig lijkt, dient u rekening te houden met onverwachte problemen. Voor onze technische dienst is het dagelijkse kost. Voor defecten aan onderdelen ontstaan door ondeskundigheid, bij zelf uitgevoerde upgrades, is de klant zelf verantwoordelijk en vallen dus niet onder de garantie. Voor het alsnog herstellen van dergelijke problemen rekent Computaria prijzen zoals aangegeven bij de tabel tarieven.

Welke tarieven rekent Computaria?
Kijk voor een overzicht van alle prijzen onder tarieven waar een tabel met onderzoeks- en reparatiekosten te vinden is. Wij maken hierbij onderscheid tussen bij Computaria aangeschafte systemen en onderdelen en elders gekochte producten. Heeft u vragen aan de technische dienst, dan kunt u altijd telefonisch contact opnemen of een berichtje sturen naar technischedienst@computaria.nl.